Nieuws

Nieuws

De salon is gesloten vanaf 22 December t/m 1 Januari

 

Hoofdpijnmassage

Deze massage kan hoofdpijn verminderen en een positief effect hebben op het voorkomen van hoofdpijn. Bij de hoofdpijnmassage wordt aandacht gegeven aan spieren en wervels die niet optimaal functioneren of mogelijk overbelast zijn in de rug, nek en schouders. Ook krijgen de aangezicht spieren bij de hoofdpijnmassage alle aandacht.hoofdpijn-massage

Effecten van hoofdpijnmassage:

voorkomen van hoofdpijn en migraine-aanvallen
verlichting van hoofdpijnklachten
soepele aangezicht-, nek- en schouder spieren
een verbetering van bloed- en lymfecirculatie
verbetering van de slaap
verminderen of opheffen van blokkades
verbetering van het immuunsysteem

 

VOOR EN NA EEN MASSAGE

Voor alle massages geldt: handig om van tevoren iets kleins te eten en te drinken (geen alcohol). Sommige mensen worden draaierig of misselijk bij een massage op nuchtere maag. In spieren en weefsel zitten afvalstoffen uit voeding en omgeving opgeslagen die vrij komen tijdens een massage. Om te voorkomen dat ze weer in de bloedbaan terecht komen is het belangrijk om na afloopt 1 of 2 glazen water te drinken.

Wat doet een massage?

Massage brengt lichaam en geest in balans. Wie zich regelmatig laat masseren heeft een betere weerstand, krijgt meer energie en soepele spieren. Stress, overbelasting of vermoeidheid blijven vaak “vastzitten” in je lichaam. Tijdens een massage voert overtollige spanning en afvalstoffen af waardoor u weer lekker in uw vel zit. Of u nu klachten heeft of gewoon wilt ontspannen, een massage is een weldaad voor ieder mens.

 

Maaike’s Massagesalon is aangesloten bij de Massagebon.
Dus heeft u een cadeaubon ontvangen van de Massagebon dan kunt u deze hier inleveren.

Wilt u een massagebon bestellen dat is natuurlijk ook mogelijk.
Voor meer informatie kunt u op de website kijken www.massagebon.nl

Massagebon

Massagebon

 

Massage-weetjes!

– massage is een van de doeltreffendste methodes om spierklachten en RSI te voorkomen.

– mensen die regelmatig gemasseerd worden vertonen minder tekenen van stress en zijn minder vaak ziek!

 

 

Tien tips bij vocht vasthouden

De zomer is duidelijk begonnen! Mogelijk houd je met dit tropische weer extra vocht vast, zeker als je zwanger bent. Zolang je bloeddruk goed is, kan vocht vasthouden geen kwaad, maar leuk is anders… Een aantal tips om het vasthouden van vocht te verminderen:

  1. Neem een wisseldouche. Eindig met koud water op je benen.
  2. Het lijkt tegenstrijdig, maar drink voldoende water. Water voert juist vocht en afvalstoffen af.
  3. Ben zuinig met zout. Dit houdt vocht vast.
  4. Blijf met warm weer in de schaduw of binnen en neem een koud voetenbadje.
  5. Maak een massage afspraak. Een zwangerschapsmassage is er op gericht om vocht af te voeren in armen, handen, benen en voeten.

 

 

 

Waarom water goed voor u is na een massage

Na een uur liggen op de massagetafel hebben de meeste mensen wel dorst en zin in een glas water. Lekker, fris en gezond! Maar er is nog een andere reden om water te drinken na een massage.

Weg met afvalstoffen

Een massage bevordert de afvoer van afvalstoffen. Water helpt de vrijgekomen afvalstoffen via de nieren en de blaas te verwijderen uit je lichaam. U heeft dus meer profijt van een massage als u water drinkt. Dit hoeven heus geen liters te zijn, 1 a 2 glazen na (en eventueel ook voor) een massage is voldoende.

Hoofdpijn na een massage

Als u last heeft van hoofdpijn na een massage, heeft u wellicht te weinig water gedronken. Een massage stimuleert uw bloedsomloop. Het gevolg hiervan is dat water sneller uit het lichaam wordt afgevoerd. Als u na een massage niet genoeg drinkt, kunt u last krijgen van hoofdpijn als uitdrogingsverschijnsel. Drink daarom water om hoofdpijn te verkomen.

Geen zin in water na een massage?

Heeft u direct na de massage nog geen behoefte aan een glas water? Vergeet dan niet om thuis wat water te drinken.

 

  1. Boek regelmatig een massage of bezoek de sauna. Zorg voor voldoende nachtrust.
  2. Sla geen maaltijd over, zeker geen ontbijt om op gang te komen.
  3. Doe regelmatig iets wat u leuk vindt: tijd voor uzelf  is opladen.
  4. Blijf bewegen: uw spieren blijven soepel en juw hoofd raakt leeg.
  5. Kies voeding boven vulling: het geeft eerlijke energie zonder dip en houdt u vitaal

 

 

Ontspanningstips:

1. Ga lekker wandelen.Een wandeling bevordert de bloedsomloop en houdt spieren en gewrichten soepel. Het helpt om uw hoofd leeg te maken en het vermindert stress.

2. Om spanning uit uw nek en schouders te krijgen kunt u de volgende oefening doen. Ga goed zitten met uw voeten op de grond, leg uw handen op u bovenbenen, adem diep in en trek uw schouders zo ver mogelijk omhoog. Wacht een paar seconden, en adem dan weer uit en laat tegelijkertijd uw schouders naar beneden vallen. Herhaal dit 5 keer.

3. U hoeft niet altijd de beste, de slimste of de leukste te zijn. Deze gedachte zorgt vaak al voor ontspanning.

4. Maak met uw vingertoppen draaiende bewegingen op uw hoofdhuid. Begin bij de nek, en eindig op uw voorhoofd. U kunt dit prima bij uzelf doen, of vraag iemand anders om u een hoofdhuidmassage te geven.